söndag 21 oktober 2012

Ny tavla i Mixed media teknik

Efter en lång tystnad här på bloggen kommer här ett livstecken ;) Full rulle som vanligt här i huset, men skapa hinns alltid med! Nu senast en tavla gjord med Mixed media-teknik, en riktig favoritteknik!

Jag brukar roa mig med att surfa runt bland olika youtubeklipp som visar denna teknik - jag vet, supernördigt... ;)) men kanske ändå inte nördigare än andras intressen, egentligen.

Hur som helst, som grund på denna tavla har jag använt boksidor och mönstrade papper, neocolor-kritor, white gesso och akrylfärg. Sedan är den dekorerad med bl.a. finspackel, rub-ons, perfect pearls mists, stämplar, tissue tape, svart märkpenna och svarta pärlor.
Frågan är bara var jag ska göra av den...

Nu ska jag göra klart ett fotoalbum med bilder från i somras ;)) Skön Söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar