fredag 3 augusti 2012

Dött var det här!

På bloggen alltså. Vi har ju också ett hus som behöver en hel del kärlek och omtanke, och det är ju framför allt nu på sommaren vi kan greja ihop med huset. Men lite blir ändå gjort här hemma med pysslandet, trots semestertider.

För ett tag sedan hittade jag lite smått och gott på second hand, och det har blivit liggande i en vrå här hemma. (som så mycket annat...) Men idag var det liksom dags att ta tag i det. Och av några saker blev det ett våningskakfat! Jag hittade tre tallrikar i olika storlekar, som jag limmade ihop med ljusstakar emellan. Mönstertallriken är den söta Gröna Anna. Det är en stor och en liten ljusstake som från början var bruna, men som jag spraymålat vita.

Kakfatet blev ganska litet, så det får inte plats mängder av göttigheter på det. Antingen får jag använda det till mina virkade bakverk, eller så får jag helt enkelt göra flera fat! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar